Korporacyjne marki kosmetyczne – czyli sztuczna konkurencja. Cz.1

Na rynku kosmetycznym w Polsce i na świecie można wyróżnić wiodące prym marki. Brandy znane są z jakości produktów, często pojawiają się w mediach oraz można je spotkać w praktycznie każdej drogerii oraz sklepie kosmetycznym. Mało osób zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że często wiodące marki kosmetyczne, które ze sobą teoretycznie konkurują wywodzą się z jednej i tej samej firmy. Poniżej przykłady kilku znanych marek kosmetycznych oraz korporacji, które za nimi stoją.

Estee Lauder

Estee Lauder to ogromna korporacja założona w 1946 roku. Oczywiście firma budowała swoją potęgę krok po kroku zaczynając od pojedynczych produktów. Firma na ten moment skupia wokół siebie takie marki kosmetyczne jak: Estee Lauder, Bobbi Brown, Clinique, DKNY, Dr. Jart +, Jo Malone, La Mer, Mac, Origins , Tom Ford i wiele innych nieco mniej znanych. Obecnie w skład portfolio koncernu wchodzi 24 marki beauty zarówno z segmentu perfum, kosmetyków kolorowych oraz białej kosmetyki.

L’oreal

L’oreal został założony przez  Eugène Schueller w 1909 roku ale zarejestrowany dopiero w 1919. Był on wynalazcą bezpiecznej farby do włosów, którą można uznać za bazę pierwszych produktów koncernu. Warto zaznaczyć, że w 1920 firma zatrudniała 3 chemików po 100 latach zatrudnia obecnie około 82 000 pracowników. Koncern to jeden z największych na świecie graczy na rynku kosmetycznych. Firma jest właścicielem  39 marek kosmetycznych do których między innymi należą:

Loreal, Kerastase, Garnier, Maybelline New York, Biotherm, Giorgio Armani, Lancome, NYX Cosmetics, Laboratoires Vichy, La Roche-Posay,