Korporacyjne marki kosmetyczne – czyli sztuczna konkurencja. Cz.2

Coty

Coty to przedsiębiorstwo amerykańskie, które zostało założone przez François Coty w 1904 roku. Historia marki zaczyna się od perfum i jest to nadal z wiodących nurtów przedsiębiorstwa jednak równie dobrze działają pozostałe segmenty kosmetyków kolorowych oraz białych. Obecnie Coty to aż 177 marek kosmetycznych z całego świata. Do najbardziej znanych należą: Rimmel, Max Factor, Wella Professionals, Calvin Klein, Mexx, Lacoste, Mexx

Shiseido

Shiseido założone zostało w 1872 roku jako apteka, której założycielem był Arinobu Fukuhara. Jest to japońska firma o światowym zasięgu. Ciekawostką jest, że w  pierwszych etapach firma sprzedawała również lody oraz wodę sodową. Obecnie do firmy należą wiodące marki kosmetyczne takie jak: Shiseido, Bare Minerals, Nars Cosmetics, Laura Mercier, Joico

Do największych graczy na rynku należą również Johnson & Johnson oraz Unilever. Większość produktów dostępnych w najbardziej znanych drogeriach są produkowane przez największe koncerny. Oczywiście skład oraz funkcjonalność kosmetyków różni się od siebie. Zazwyczaj są to to produkty zróżnicowane cenowo co pozwala dotrzeć do szerszej grupy konsumentów zarówno tych mniej zamożnych jak i tych majętnych. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że nasze pieniądze zazwyczaj trafiają na rachunki tych samych wielkich przedsiębiorstw jeśli podążamy za wiodącymi markami. Naturalnie jest to również związane z budżetami marketingowymi. Innym marką zwyczajnie ciężko przebić się do świadomości konsumentów. Niemniej jednak warto czasami sięgnąć po marki kosmetyczne, które dopiero pojawiają się na rynku i nie pochodzą od gigantów tego rynku. Często jest to produkcja na mniejszą skalę ale o wysokiej jakości i funkcjonalności.